Ny blogg nye muligheter.

Som dere sikkert forstår går jeg på profesjonsstudiet i psykologi, der jeg trives veldig godt. Masse gode venner og mye nytt å lære. Har over 4 år igjen enda så alt vet jeg altså ikke enda.
Men en ting vet jeg og det er hvordan det er å være syk og ha psykiske problemer. Hatt anorexi og diverse tilleggsymptomer som ofte følger med på kjøpet når en ble så syk som meg. Absolutt ikke å anbefale forresten, få hjelp så snart som mulig hvis du sliter med spiseforstyrrelser. I mitt tilfelle betød det mange innleggelser og flere år på psykiatriske avdelinger på sykehus. Så ble det ettervernshjem i tre år.

Jeg har masse ideer og tanker om hva jeg har lyst til å skrive her. Jeg er veldig opptatt av politikk, spesielt helse og sosialpolitikk så jeg er fornøyd nå som valget er over og faren for å få mindre i trygd og lavere sosialnormer, som mange som er syke er avhengige av for å overleve. Ta fra de svakeste i samfunnet og gi til de som er rikere.

Men nok om det. Jeg har etterhvert lyst til å skrive litt om rettigheter en har som syk, for behandling av kvalifiserte psykologer og psykiatere som faktisk vet hva de snakker om. Men også om hvorfor en må slite så utrolig for å få hjelp når en er psykisk syk, hva en kan gjøre. Hvilke rettigheter en har fra NAV og offentlige kontorer. Det er kanskje noen få som er svindler til seg trygden sin, men de aller fleste gjør ikke det. Jeg tror de fleste av oss faktisk ville ha jobbet hadde vi hatt muligheten til det.

Jeg håper også at jeg kan være til hjelp for noen som sliter, som bare har internett som hjelp og ikke noe mer enn det. Mange som er redd for å si til familien at det er vanskelig å leve.

Håper dette høres spennende ut, og at dere er intereressert å høre på mine innlegg om ting og tang.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar