Arbeidsavklaringspenger.

Fikk ikke sove i natt så jeg satt oppe og leste regjeringens dokumenter til arbeidsavklaringspenger som er det nye som skal erstatte attføring/rehabiliterings og midlertidig uførestønad. 108 sider og ikke å anbefales.

Kort sagt er jeg ikke imponert for mine egne vegne. Jeg mister særfradraget mitt på skatten, må sende inn meldekort hver 14 dag og skal få en aktivitetsplan jeg skal følge.

Akkurat det med aktivitetsplan lurer jeg egentlig på hva de har tenkt å finne på for min del. Tydeligvis kan du ikke være syk mer enn en dag før du må ha sykemelding fra legen. Skal jeg altså ringe legen hver gang jeg er for dårlig til å gå på forelesninger, som forøvrig ikke er obligatoriske alltid heller. Ikke kan jeg jobbe heller slik jeg har kunnet nå. Godt jeg bare jobber to timer i måneden med Rådet for Psykisk Helse.

Tror de at alle som er syke bare ligger i senga hele dagen og bare trenger å komme seg opp så blir alt så mye bedre og de får lyst til å jobbe igjen og er friske nok til det. Vi er bare late og snylter på trygdekassa alle som en hver. Jeg tviler sterkt på at det er så mange som ønsker å være syke og dermed kan miste all kontakt med jobblivet de hadde før.

Jeg blir litt oppgitt av at politikerne hele tiden skal prøve å gjøre ting bedre for meg og så blir det egentlig bare verre.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar